Tallinna Mustamäe Reaalgümnaasium juba 4 aastat korraldab kooli õpilastele haridusprogrammi „Tark koolivaheaeg”, mis toimub sügisel, talvel, kevadel ja suvel koolivaheaegadel.Igal aastal tegevus laieneb, areneb ja pakub lastele kvaliteetaja veetmine. Haridusprogramm „Tark koolivaheaeg”oma tegevuse planeerimiseks lähtub Tallinna haridusstrateegia strateegilistest eesmärkidest.
Sellel aastal on üldteemaks valitud: “Erinevad elukutsed”. Haridusprogrammi „Tark koolivaheaeg”raames puudutakse elukutsed erinevast vaatenurgast. Selle programmi korraldamine on vajalik, kuna mitte kõigil lastevanematel pole võimalust lapse aega vaheajal sisustada. Sügisel ja talvel programmi raames meie osalejad külastasid: Harku metsa loodusrada, kus tutvusid looduses liikumise reeglitega, Lennusadama muuseumitund aitas lastel mõista ja tundma õppida elu Läänemeres ning mere ääres. Samuti külastamis kohaks oli Nõmme päästekomando Põhja päästekeskus ja Paks Margareeta Meremuuseum.
Suvelaagri haridusprogramm kestab kauem – tavaliselt 10 päeva. Selle kavas on tavaliselt: loomingulised töökojad, kokatunnid, arvuti kasutamise aluste tunnid. Lapsed külastavad Miiamilla muuseumi, Eesti lastekirjanduskeskust, loomaaeda, Glehni lossi, Kadriorgu, batuudikeskust. Unustamatuks ja emotsionaalselt rikkaks osutus 2019. Aastal sõit Aegna saarele. Ilm oli meile helde ning lapsed said mitu korda lõbutseda meie linnaosa ja linna lastemänguväljakutel.
– luua innovaatiline haridusprogramm „Tark koolivaheaeg”, mis võimaldaks veeta õpilastel ja õpetajatel koolivaheaega targalt ja luua personali koostöö kvaliteedi ja efektiivsuse kasvu;
– vältida kiusamine koolis, toetada õpilaste isikupära.
kellele? 1. – 5. klassi Tallinna Mustamäe Reaalgümnaasiumi õpilastele.
Kus? Projekt „Tark koolivaheaeg” toimub Tallinnas. Haridusprogrammi kava on töötanud niimoodi välja, et kõik loomingulised töötoad, arvutitunnid, spordimängud toimuvad hommikupoolikul, aga peale lõunat tavaliselt toimuvad välikäigud ja muuseumitunnid.
Mis viisil? Toimub koolivaheajal kooliaasta jooksul. Vaheaja jooksul õpilased veedavad läbi järgnevaid tegevusi: loomingulised töötoad, liikuvad mängud, konkursid, viktoriinid, ekskursioonid, et õpilased saaksid koolivaheaja veeta targalt.
Kool muutub kaasahaaravaks paigaks, mis toetab õpilaste motivatsiooni ja õpetajate loomingulisust. Laps veedab oma vaheajad aktiivselt, tervislikult ja turvaliselt, mis parandab immuunsust ja rahustab närvisüsteemi. Kool tõmbab õpilasi ligi ning kooli maine tõuseb.
● suhtlemisoskus – sõprus, koostöö;
● loovus- uute tehnikate kasutamine, võime otsida ja leida, tegevused, mis arendavad laste loomingulist algatust;
● keskkonnateadlikkus – õues lapsed liiguvad, tegutsevad, avastavad looduse mitmekesisust.
● Õpilased ja õpetajad osalevad koos õppimiseks, harjutamiseks ja kogemuste saamiseks,
● Ühine meeskonnatöö,
● Ettevalmistatud ja lõimitud programm,
● Usaldussuhted teenusepakujatega