I Hetkeolukorra kirjeldus (2023/2024)
Õpilased
Õpilaste arv on 864. Poisse on 51%, tüdrukuid on 49%.
Õpilaste emakeel on järgmine: 811 – vene keel, 55 – muu keel (sh 41-ukraina, 5-aserbaidžaani, 3-eesti, 2-armeenia, 2-tadžiki, 1-kasahhi, 1-poola)
Õpetajad
Õpetajate arv |
Ametikohtade arv |
Kvalifikatsioonile vastavate õpetajate arv |
Keeleoskuse tase |
61 |
61,20 |
53 |
A2 – 1 B1 – 1 B2 – 23 C1 – 26 Emakeel – 4 Määramata – 6 |
Tugispetsialistid
Tugispetsialistide arv |
Ametikohtade arv |
Kvalifikatsioonile vastavate tugispetsialistide arv |
Keeleoskuse tase |
Eripedagoog, logopeed Sotsiaalpedagoog, psühholoog |
3,5 |
3,5 |
B2 – 3 C1 – 1
|
Õppeprotsess
Kooli õppekeeleks on vene keel. Põhikoolis õpetatakse osa aineid eesti keeles. Hetkeseis on kajastatud allpool toodud tabelis (e – eestikeelne aineõpe; t – eestikeelse ainealase terminoloogia kasutamine; sinised – eesti keele süvaõppega klassid)
Aine |
1. kl |
1.c |
2. kl |
2.c |
3. kl |
3.c |
4.kl |
4.c |
5. kl |
5.c |
6. kl |
6.c |
7. kl |
7.c |
8. kl |
8.c |
9. kl |
9.c |
Eesti keel |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
e |
Matemaatika |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
Loodusõpetus |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
|
|
|
|
Geograafia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
t |
t |
t |
t |
t |
t |
Bioloogia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
t |
t |
t |
t |
t |
t |
Inimeseõpetus |
|
|
t |
e |
t |
e |
|
|
t |
e |
t |
e |
t |
e |
|
|
|
|
Ajalugu |
|
|
|
|
|
|
|
|
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
Muusika |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
Kunst |
t |
e |
t |
e |
|
|
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
Tööõpetus |
t |
e |
t |
e |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kunst ja tööõpetus |
|
|
|
|
t |
e |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Käsitöö ja kodundus; tehnoloogia- õpetus |
|
|
|
|
|
|
t |
e |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
t |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
Kehaline kasvatus |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
t |
e |
Füüsika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
t |
t |
t |
t |
Keemia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
t |
t |
t |
t |
Eesti kirjandus |
|
|
|
|
|
|
|
|
e |
e |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ühiskonnaõpetus |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
t |
t |
|
|
t |
t |
t |
t |
Põhikooli osas on igas paralleelis klass, kus osa aineid õpetatakse eesti keeles. Lisaks sellele antakse kõikides ainetundides eestikeelset aineterminoloogiat, paljudes tundides kasutatakse eestikeelseid tunnifragmente, on koostatud kakskeelsed ja eestikeelsed multimeediaprogrammid loodus-, muusika- ning tööõpetuses, kõikides 5. klassides on lisatud eesti lastekirjandus mahus 1 tund nädalas.
Ainete valik oli tingitud lastevanemate soovist, kvalifitseeritud pedagoogide olemasolust ning juba aastate jooksul välja kujunenud traditsioonidest.
Tegevused ja meetodid, millega toetatakse hetkel õpilaste ja õpetajate keeleõppe arengut
II Eestikeelsele haridusele ülemineku plaan
(lisa excelis)
III Õpetajate kaardistus ja prognoos
Hetkeseisuga töötab koolis 62 õpetajat, neist
Nendest andmetest võiks prognoosida ja järeldada, et
2024/25. õa vajab kool üsna tõenäoliselt:
Lisaks sellele juba praegu vajaks kool 3 täiskohaga eesti keele õpetajat, et eesti keele õpe oleks tagatud rühmades.
Seega kooli kaadrivajadus 2024/25. õa on 12 õpetajat.
Õpetajate (õppeainete kaupa) ja tugispetsialistide asendus- ja lisavajadus
Sõnaline kokkuvõte õppeaastate kaupa (aluseks eelmises punktis olev excel)
Iga-õppeaastane prognoos näitab kasvavat vajadust spetsialistide järele. Alates õa 2025/2026, kui eestikeelne õpe jätkub 5. klassis, siis tekkib vajadus uute kvalifikatsioonile vastavate spetsialistide järele, sh käsitöö- ja kodundus, ajalugu, inimeseõpetus, seega siis 9.5 ametikohta. Iga järgneva õppeaastaga koormus nendes õppeainetes suureneb. See prognoos on koostatud eeldusel, et olemasolev kaader ei vaheta töökohta, samas ka potentsiaalsed keeleõppijad edukalt sooritavad vajalikku keeleeksamit ja saavad õpetada oma ainet eesti keeles.
Personali koolitusvajadus
LAK-õpe
Mitmekeelne laps klassiruumis
Erialane eesti keel aineõpetajatele
Keelekursused keeletaseme tõstmiseks
IV Tegevused, mis toetavad eestikeelsele õppele üleminekut
Lisatud word-dokumendis
Koolipidaja allkiri